luni, 9 august 2010

Ce parere are domnul Mircea Cartarescu despre Editura Humanitas?

Public la Editura Humanitas de la înfiinţarea ei, adică, iată, de 20 de ani.
E pentru mine un noroc şi un privilegiu. Nu pot estima în ce măsură şi în ce fel acest fapt a contribuit la maturizarea mea ca scriitor, şi tocmai de aceea răspund: într-o măsură inestimabila.
În feluri multiple, întortocheate şi de neurmărit.
Ce aş fi fost dacă n-aş fi avut un editor care să-mi fie alături, cu care să am nu o relaţie rece, de afaceri şi de profit reciproc, ci una de reală, strânsă şi adâncă prietenie? Câţi scriitori din această lume pot spune că editorul lor crede atât de mult în ei, încât le-ar publica şi o carte cu pagini goale, cum cred că mi-ar publica mie Humanitas? Câţi scriitori sunt cei mai buni prieteni cu oamenii editurii unde publică, de la patronul ei si pana la majoritatea celor ce lucrează acolo? Humanitas este editura cu care n-am avut niciodata vreun diferend, fie el financiar, uman sau estetic care-mi raporteaza sistematic vânzările cărţilor mele, în cel mai avansat şi mai firesc spirit european. Editura pe culoarele şi în birourile căreia m-am simţit întotdeauna bine-venit şi iubit.
                                                          
                                                              (Mircea Cartarescu-Editura Humanitas 1990-2010 Catalog Aniversar)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu